Zadania – HOTEL- modelowanie architektury rozwiązania

Na stronie z zadaniami znajdziesz opis sytuacyjny.  Na jego podstawie wykonaj poniższe zadania:

Zadanie 3.5 – diagram komponentów

Przygotuj diagram komponentów pokazujący architekturę rozwiązania. Zdefiniuj komponenty i interfejsy. Do interfejsów zdefiniuj odpowiednie operacje. Interfejsy przypisz do komponentów. Nie zapomnij o architekturze wewnętrznej aplikacji Hotel.

Zadanie 3.6 – diagram sekwencji

Zadanie wykonaj po przygotowaniu diagramu komponentów.

Narysuj diagramy sekwencji. Wykorzystaj komponenty z zadania 3.5. Na komunikatach wykorzystaj operacje zdefiniowane w interfejsach.  W razie potrzeby zaktualizuj operacje.

  • zgłoszenie  pokoju do sprzątania w aplikacji Hotel wraz z powiadomieniem w aplikacji mHotel
  • zgłoszenie w aplikacji mHotel realizacji dodatkowego posprzątania pokoju co skutkować będzie doliczeniem dodatkowej opłaty do rachunku gościa

Zadanie 3.7 – diagram wdrożenia

Przygotuj diagram wdrożenia, na którym zaprezentujesz architekturę fizyczną aplikacji Hotel. Architektura fizyczna powinna obejmować swoim zakresem bazę danych (np.: PostgreSql), serwer www (Apache) oraz środowisko zapasowe. Weź pod uwagę, ze baza danych oraz serwer www są na innych maszynach. Nine zapomnij tez o aplikacji mobilnej 🙂

Zadanie 3.8 – diagram widoku interkacji

Przygotuj diagram widoku interakcji, na którym zaprezentujesz sekwencję działania aplikacji:

  • zgłoszenie  pokoju do sprzątania w aplikacji Hotel wraz z powiadomieniem w aplikacji mHotel
  • zgłoszenie w aplikacji mHotel realizacji dodatkowego posprzątania pokoju co skutkować będzie doliczeniem dodatkowej opłaty do rachunku gościa

Do zrealizowania diagramu wykorzystaj  diagramy przygotowane w zadaniu 3.6

Przygotuj diagram komponentów pokazujący architekturę rozwiązania. Zdefiniuj komponenty i interfejsy. Do interfejsów zdefiniuj odpowiednie operacje. Interfejsy przypisz do komponentów. W zadaniu uwzględnij komponent odpowiedzialny za wysyłkę mail, weryfikację  karty kredytowej oraz aplikację mobilną mHotel.

Zadanie 3.6 – diagram sekwencji

Zadanie wykonaj po przygotowaniu diagramu komponentów.

Narysuj diagramy sekwencji. Wykorzystaj komponenty z zadania 3.5. Na komunikatach wykorzystaj operacje zdefiniowane w interfejsach.  W razie potrzeby zaktualizuj operacje. Diagram musi pokazywać, jak współdziałają aplikacje w czasie realizacji poniższych scenariuszy,

  • Rezerwacja pokoju (wraz z weryfikacją karty i wysłaniem powiadomienia via email rezerwacji)
  • Obsługa zlecenia sprzątania, gdzie Recepcjonista zapisuje to w aplikacji Hotel a ta przekazuje zlecenie do aplikacji mHotel. Następnie osoba sprzątająca robi podejmuje zlecenie i odnotowuje jej fakt w aplikacji mHotel. Wynik trafia do aplikacji Hotel zmieniając status pokoju na posprzątany.

Zadanie 3.7 – diagram wdrożenia

Przygotuj diagram wdrożenia, na którym zaprezentujesz architekturę fizyczną aplikacji HOTEL. Architektura fizyczna powinna obejmować swoim zakresem bazę danych (np.: PostgreSql), serwer www (Apache) oraz środowisko zapasowe. Weź pod uwagę, że baza danych oraz serwer www są na innych maszynach.

Zasady przygotowania zadań

  1. W ramach kursu możesz przygotować modele w Enterprise Architect lub innym narzędziu do modelowania. Sprawdzam pliki  z Enterprise Architect (eap).
  2. Diagramy wyślij w pliku EAP – lub jako obrazki wklejone do edytora tekstu (Word, Open/LibreOffice)
  3. Prace prześlij na adres mailowy michal@wolski.pro
  4. Opisz proszę co zostało zrobione np:. Michał zweryfikuj diagram klas i obiektów.
  5. Po otrzymaniu zadania potrzebuję kilku dni by odesłać odpowiedź. Odpowiedź otrzymasz na maila, z którego wysłany zostało zadanie.

Plik do pobrania

Zadanie możesz przesłać w niniejszym pliku (wypełnij odpowiednie sekcje):
Modelowanie w UML - bazowa struktura repozytorium

lub inny, który sukcesywnie był przez Ciebie rozwijany w ramach realizacji tego kursu.

Zadania prześlij zgodnie z harmonogramem.

Zakończenie

Jeśli zadanie jest zrobione lub chcesz je pominąć, naciśnij przycisk “Zrobione”. W ten sposób dasz znać, że zadanie jest ukończone.

Scroll to Top