Zadania – Bankomat – modelowanie struktury systemu

Na stronie z zdaniem znajdziesz opis sytuacyjny. Wykonaj poniższe zadania:

Zadanie 1.2 – diagram klas

Przygotuj model BCE, który:

  • Klasą Boundary będzie reprezentował ekran Bankomatu
  • Klasą Control obsłuży komunikację ekranu z pamięcią urządzenia.
  • Klasami Entity odpiszesz dane w zakresie:
    • log transakcji wypłaty (nr karty, data, kwota)
    • statusy transakcji wypłaty i wpłaty
    • status zasobnika na banknoty
    • log transakcji wpłaty
    • ilość banknotów w zasobnik transakcji

Zadanie 1.3 – diagram obiektów

Na podstawie zdefiniowanego na diagramie klas modelu przygotuj diagram obiektów, na którym pokażesz następujące sytuacje:

  • transakcja odrzucona – brak środków
  • zasobnik nie ma banknotów o nominale 50 PLN.

Jeśli potrzeba zaktualizuj diagram klas o odpowiednie klasy typu entity.

 

Zasady przygotowania zadań

  1. W ramach kursu możesz przygotować modele w Enterprise Architect lub innym narzędziu do modelowania. Sprawdzam pliki  z Enterprise Architect (eap).
  2. Diagramy wyślij w pliku EAP – lub jako obrazki wklejone do edytora tekstu (Word, Open/LibreOffice)
  3. Prace prześlij na adres mailowy michal@wolski.pro
  4. Opisz proszę co zostało zrobione np:. Michał zweryfikuj diagram klas i obiektów.
  5. Po otrzymaniu zadania potrzebuję kilku dni by odesłać odpowiedź. Odpowiedź otrzymasz na maila, z którego wysłany zostało zadanie.

Plik do pobrania

Zadanie możesz przesłać w niniejszym pliku (wypełnij odpowiednie sekcje):
Modelowanie w UML - bazowa struktura repozytorium

lub inny, który sukcesywnie był przez Ciebie rozwijany w ramach realizacji tego kursu.

Zadania prześlij zgodnie z harmonogramem.

Zakończenie

Jeśli zadanie jest zrobione lub chcesz je pominąć, naciśnij przycisk “Zrobione”. W ten sposób dasz znać, że zadanie jest ukończone.

Scroll to Top