Metody obiektowe w teorii i w praktyce

Metody obiektowe w teorii i w praktyce
Ian Graham , Alan O′Callaghan , Alan Wills

Niniejsza książka jest uznana w świecie za najlepszy podręcznik o metodach obiektowych. Zawiera: – opis podstawowych pojęć używanych w technologii obiektowej: – przegląd najnowszych obiektowych metod analizy wymagań i metod projektowania systemów obiektowych: – omówienie korzyści wynikających ze stosowania podejścia obiektowego do analizy, projektowania i programowania. Autor, wielki światowy autorytet w dziedzinie technologii obiektowej, porusza zagadnienia dotyczące tworzenia architektury oprogramowania, stosowania wzorów w projektowaniu, korzystania z komponentów i zarządzania przedsięwzięciem programistycznym. Wiele uwagi poświęca obiektowym i relacyjnym bazom danych, systemom rozproszonym, migracji oprogramowania, a zwłaszcza wielokrotnej używalności oprogramowania. Omawia najważniejsze obiektowe języki oprogramowania, a w kontekście projektowania także język UML. Swoje rozważania uzupełnia licznymi praktycznymi przykładami. Wartość merytoryczna dzieła podnoszą zamieszczone na końcu większości rozdziałów, dodatki zawierające krótki opis teorii obiektów rozmytych, historyczny przegląd głównych obiektowych metod analizy i projektowania, skrót notacji UML, słownik używanych pojęć i bardzo obszerny wykaz literatury. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne polecają tę książkę studentom informatyki i pracownikom firm programistycznych: architektom systemów, projektantom i programistom. Mamy nadzieję, że ułatwi im ona zrozumienie metody obiektowych i stosowanie ich.

Podobne wpisy

  • BPMN vs diagramy aktywności Kilka dni temu po raz kolejny uczestniczyłem w dyskusji na temat przewagi BPMN nad diagramami aktywności i odwrotnie w kontekście modelowania procesów biznesowych i systemowych (patrz […]
  • Kolejne wskazówki dotyczące modelowania w ujęciu Agile Kilkanaście dni temu  opublikowałem 5 wskazówek dla analizy w ujęciu AGILE Scotta Amblera. Chciałbym je teraz uzupełnić o kolejne spostrzeżenia. Tym razem dotyczące przede wszystkim […]
  • 5 wskazówek dla analizy w ujęciu AGILE Scrott Ambler kilkanaście miesięcy temu opublikował 5 wskazówek, które powinny usprawnić analizę w ujęciu AGILE Oto one: 1. Aktywny udział osób zainteresowanych jest najbardziej istotny […]
  • Specyfikacja komponentów i interfejsów w Enterprise Architect W trakcie projektowania systemów na poziomie komponentów istotnym jest aby dobrze wyspecyfikować kanały komunikacji pomiędzy komponentami. Poniżej w tekście tym, postaram się przedstawić […]
  • Nowości w UML 2.2 Kilka tygodni temu pisałem o specyfikacji UML w wersji 2.2. Obiecałem wtedy, że jak ją przejrzę to napiszę o zmianach. Niniejszym informuję, że specyfikacja została przeze mnie […]
Reklama
MODESTO - licencje Enterprise Architect

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry