Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java

Jeśli jesteś programistą JAVA to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Mówię to o książce pod tytułem: “Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java” autorstwa Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować. Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!

  • Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
  • Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
  • Modelowanie przy użyciu języka UML
  • Organizacja projektu
  • Narzędzie do komunikacji grupowej
  • Proces zbierania wymagań
  • Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
  • Określanie obiektów modelu analitycznego
  • Analiza wymagań
  • Dekompozycja systemu na podsystemy
  • Identyfikacja celów projektowych
  • Projektowanie obiektów
  • Wzorce projektowe
  • Specyfikowanie interfejsów
  • Odwzorowywanie modelu na kod
  • Testowanie
  • Zarządzanie zmianami i konfiguracją
  • Cykl życia oprogramowania
  • Metodologie

Polecam programistom JAVA.

Podobne wpisy

  • Wymagania – Zarządzanie wersjami Zmiany w wymaganiach wymaga ich wersjonowania.Wersje wymagań pomagają uzyskać dostęp do określonego stanu wymagania w trakcie życia oprogramowania. Najczęściej wersje wymagań określane są […]
  • Średniozaawansowane dobre praktyki inżynierii wymagań Poniżej opisane wskazówki to średniozaawansowane dobre praktyki opracowane przez Ian Sommerville i Pete Sawyer. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. A. Pozyskiwanie wymagań […]
  • Techniki akwizycji wymagań cz.1 Techniki akwizycji wymagań mają na celu wspieranie inżynierów wymagań w procesie akwizycji, aby mogli dostarczyć jak najbardziej kompletne i zrozumiałe wymagania. Wybór odpowiedniej […]
  • Interfejs użytkownika–wymaganie czy projekt? Rzadko piszę o dyskusjach, w których uczestniczę. Tym razem pragnę zwrócić uwagę na dyskusję jaka ma miejsce na goldenline: […]
  • Słownik w Enterprise Architect Każdy inżynier oprogramowania dobrze wie jak ważnym dokumentem jest Słownik w trakcie procesu wytwórczego oprogramowania a szczególnie w jego pierwszych fazach. Bez zrozumienia pojęć czy […]
Reklama
MODESTO - licencje Enterprise Architect

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry