Agile Software Development. Gra zespołowa.

Alistair Cockburn “Agile Software Development. Gra zespołowa”.

Poznaj zasady doskonałej metodologii wytwarzania oprogramowania

  • Jak dopasować metodologię Agile do specyfiki firmy?
  • W jaki sposób powiązać Agile z innymi metodologiami?
  • Jak wdrożyć Agile w całej strukturze firmy?

Produkcja oprogramowania wymaga nie tylko doskonałej znajomości technologii, ale także metodologii zarządzania projektem. Kluczowym elementem jest tu umiejętność błyskawicznego reagowania na zmiany, sytuacje kryzysowe i błędy. Istnieje wiele usystematyzowanych metodologii wytwarzania oprogramowania, które jednak rzadko sprawdzają się w przypadku małych zespołów projektowych lub projektów realizowanych w krótkim czasie. Dla takich projektów opracowano metodologię Agile. To "zwinne programowanie" zdobywa coraz więcej zwolenników i jest wdrażane w wielu przedsiębiorstwach.

Książka "Agile Software Development. Gra zespołowa" to omówienie metodologii Agile i inżynierii oprogramowania. Czytając ją, poznasz założenia zwinnego programowania i sposoby zarządzania projektem, zgodne z wytycznymi tej metodologii. Dowiesz się, jakie ograniczenia posiada Agile i jak sobie z nimi radzić. Przeczytasz o programowaniu ekstremalnym, adaptacji tej metodologii do potrzeb konkretnych zadań i unikaniu błędów przy wytwarzaniu oprogramowania.

  • Zasady inżynierii oprogramowania
  • Dobór zespołu projektowego
  • Komunikacja wewnątrz zespołu projektowego
  • Wybór odpowiedniej metodologii
  • Programowanie ekstremalne
  • Zarządzanie zmianami
  • Metodologie Crystal

Podobne wpisy

  • Kanban w Enterprise Architect 13 część 2 W poprzednim tygodniu pisałem o kanban w Enterprise Architect (Kanban w Enterprise Architect 13 część 1). Dziś postaram się przedstawić mechanizmy raportowania a dokładniej wykresy w […]
  • Kiedy nie działa zwinne modelowanie? Czy zwinne modelowanie działa zawsze? Otóż nie. Zazwyczaj z podejściem Agile są problemy gdy opisujemy procesy w dużych firmach, gdzie istnieje: duża ilość procesów problemy są oparte o […]
  • Planowanie w projekcie w nurcie Agile Planując pracę  swoją czy też swojego zespołu staram się przestrzegać kilku zasad. Oto one: Plan szczegółowy buduję jedynie dla najbliższych zadań. Moim zadaniem użyteczne są plany […]
  • Agile Modeling w EA za nami Pierwsza edycja szkolenia Agile Modeling w Enterprise Architect za nami. W szkoleniu wzięło udział 6 osób, w tym tylko 3 Warszawy. Było nader interesująco, gdyż w trakcie szkolenia […]
  • Zasada TAO – trzy cechy jeden zespół W dużych firmach spotkałem się czasem z sytuacją, w której to różne zespoły (np.: analitycy biznesowi i programiści) wzajemnie się zwalczali poprzez wytykanie nieścisłości w dokumentacji, […]
Reklama
MODESTO - licencje Enterprise Architect

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry