Scrum to jedna ze zwinnych metodyk w nurcie Agile, stosowaną w procesie wytwórczym oprogramowania. SCRUM jest ukierunkowany na budowę gotowego kodu. Powstaje jednak pytanie co zrobić, gdy potrzebny jest model, lub specyfikacja projektu. Niniejszy tekst stanowi zarys SCRUM wraz z wskazówkami wykorzystania języka UML w tej metodyce.
Opis Scrum pochodzi z dokumentacji EPF. Zamieszczone wskazówki dot. modelowania w SCRUM stanowią część dobrych praktyk związanych ze zwinnym modelowaniem (ang. Agile Modeling). Przed ich zastosowaniem należy zawsze rozważyć ich przydatność w danej organizacji oraz zapoznać się z licencją.
Jeśli masz pytania lub chciałbyś wdrożyć te i inne wskazówki związane ze zwinnym modelowaniem w swojej organizacji zapraszam do kontaktu.
Spis treści
Role:
Czynności:
- Codzienny Scrum (Daily Scrum)
- Hierarchizacja Zaległości Produktu (Prioritizing the Backlog)
- Planowanie Sprintu (Sprint Planning Meeting)
- Planowanie wypuszczenia (Release Planning)
- Spotkanie Przeglądowe Sprintu (Sprint Review Meeting)
- Sprint Retrospektywny (Sprint Retrospective)
- Szacowanie zaległości produktu (Estimating the Product Backlog)
Artefakty: