Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java

Jeśli jesteś programistą JAVA to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Mówię to o książce pod tytułem: “Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java” autorstwa Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit. Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym […]

Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java Czytaj dalej »

Agile w liczbach

Ostatnio wpadł mi w ręce The Forrester Wave™: Agile Development Management Tools, Q2 2010  w raporcie tej instytucji można przeczytać iż 35% przebadanych organizacji zadeklarowało iż wiodącą metodyką jest AGILE. SCRUM i Agile Modeling wiodą prym. Ciekawostką jest fakt iż ponad 30% badanych wskazuje iż nie stosuje formalnej metodyki. Technorati Tagi: zwinne modelowanie,agile,agile modeling,SCRUM Podobne

Agile w liczbach Czytaj dalej »

TORMIGO – oficjalnie na stronach Sparx Systems

Tormigo został oficjalnie zarejestrowany na stronach Sparx Systems jako program wspierający Enterprise Architect’a http://sparxsystems.com.au/products/3rdparty.html#tormigo Tormigo jest konkurencją dla RaQuest w zakresie zarządzania wymaganiami. Poza tradycyjnym wpisaniem wymagania Tormigo umożliwia zapisywanie danych bezpośrednio z MS Word i OpenOffice. Ponadto Tormigo działa pod Linuxem. Co więcej Tormigo umożliwia zarządzanie wymaganiami poprzez system automatycznego ich wersjonowania przy każdej

TORMIGO – oficjalnie na stronach Sparx Systems Czytaj dalej »

Agile. Wzorce wdrażania praktyk zwinnych

  Amr Elssamadisy Agile. Wzorce wdrażania praktyk zwinnych   Metody zwinne mają pomóc Ci w tworzeniu oprogramowania dostarczającego więcej walorów biznesowych — dzięki nim powinieneś robić to nie tylko szybciej i taniej, ale też bezpiecznie i bezstresowo. Okazuje się jednak, że wiele organizacji ma problemy z implementowaniem i pełnym wykorzystaniem tych metod. Jeśli nie chcesz

Agile. Wzorce wdrażania praktyk zwinnych Czytaj dalej »

Kolejne wskazówki dotyczące modelowania w ujęciu Agile

Kilkanaście dni temu  opublikowałem 5 wskazówek dla analizy w ujęciu AGILE Scotta Amblera. Chciałbym je teraz uzupełnić o kolejne spostrzeżenia. Tym razem dotyczące przede wszystkim modeli. 1. Modele z czasem ewoluują Możesz zacząć od podstawowego przypadku, ale szybko postanowisz przekształcić go w kilka systemowych przypadków użycia. Możesz również postanowić opracować zbiór diagramów Object-Role Model (ORM)

Kolejne wskazówki dotyczące modelowania w ujęciu Agile Czytaj dalej »

Agile Software Development. Gra zespołowa.

Alistair Cockburn “Agile Software Development. Gra zespołowa”. Poznaj zasady doskonałej metodologii wytwarzania oprogramowania Jak dopasować metodologię Agile do specyfiki firmy? W jaki sposób powiązać Agile z innymi metodologiami? Jak wdrożyć Agile w całej strukturze firmy? Produkcja oprogramowania wymaga nie tylko doskonałej znajomości technologii, ale także metodologii zarządzania projektem. Kluczowym elementem jest tu umiejętność błyskawicznego reagowania

Agile Software Development. Gra zespołowa. Czytaj dalej »

5 wskazówek dla analizy w ujęciu AGILE

Scrott Ambler kilkanaście miesięcy temu opublikował 5 wskazówek, które powinny usprawnić analizę w ujęciu AGILE Oto one: 1. Aktywny udział osób zainteresowanych jest najbardziej istotny Musisz ściśle współpracować z osobami zainteresowanymi w celu szczegółowego zgłębienia domeny biznesowej. Osoby zainteresowane powinny dostarczać informacji, modelować wraz z Tobą, dostarczać opinie i w odpowiedniej chwili podejmować decyzje. 2.

5 wskazówek dla analizy w ujęciu AGILE Czytaj dalej »

niedocenione wymagania niefunkcjonalne

Wymaganie niefunkcjonalne zawsze wydają się być zbyt słabo podkreślone podczas pisania wymagań. Zazwyczaj brakuje na nie czasu i są zbyt szczegółowe by wszystkie opisać. Ponadto udziałowcy projektu w tym analitycy biznesowi mają tendencję do zaniedbywania wymagań niefunkcjonalnych gdyż pisząc wymagania skupiają się na użytkowniku i ich celach.  To dziwne gdyż cele użytkownika i scenariusze przypadków

niedocenione wymagania niefunkcjonalne Czytaj dalej »

Modelowanie w SCRUM

Scrum to jedna ze zwinnych metodyk w nurcie Agile, stosowaną w procesie wytwórczym oprogramowania. SCRUM jest ukierunkowany na budowę gotowego kodu. Powstaje jednak pytanie co zrobić, gdy potrzebny jest model, lub specyfikacja projektu. Niniejszy tekst stanowi zarys SCRUM wraz z wskazówkami wykorzystania języka UML w tej metodyce. Opis Scrum pochodzi z dokumentacji EPF. Zamieszczone wskazówki

Modelowanie w SCRUM Czytaj dalej »

Szacowanie oprogramowania

Estymacja jest oceną ilościową nieznanych parametrów projektu na podstawie zdefiniowanego zakresu prac oraz wiedzy ogólnej o warunkach realizacji projektu. Szacujemy te wielkości, których nie możemy policzyć czy zmierzyć, lub też takie, których pomiar jest bardzo kosztowny lub skomplikowany. Zanim jednak przejdziemy do estymacji pracochłonności warto zastanowić się do czego można wykorzystać otrzymane szacowania. Wyniki estymacji

Szacowanie oprogramowania Czytaj dalej »

Scroll to Top